/ Daily /

Svar på era frågor

Som ni flesta kanske vet, så brukar jag oftast svara direkt i kommentarsfältet, men för er som missat det så kommer här också ett inlägg med svaren på dom senaste frågorna från er. 
 
Hej! Hur gamla är dina värdbarn? Och är det tjejer/killar? Hur många barn tar du hand om? :) hittade din blogg nyligen. Mvh
 
Hej! Har två värdbarn som jag tar hand om. En kille (Ethan) som är 10 år & en tjej (Nicole) som är 13.
 
Hej, jag ska själv till SF, san jose som au pair i juli (!!!) och har en fråga! Hur är det att köra bil där? Hur beter andra bilar sig i trafiken? Är det svårt att köra allmänt? Berätta allt hur du upplever det :-))) Jättesnällt om du orkar svara.
 
Hej Emma! Vad roligt! Jag skulle säga att det är lätt att köra bil här. Mycket stopp skyltar istället för rondeller. Så ingenting du behöver oroa dig över iaf! Att ta körkort här är också mycket enklare än i Sverige. Hoppas du fick svar på din fråga!
 
Hej! Jag är själv en au pair just nu som ska förlänga i nio månader till sommaren. Tänkte bara om det skulle vara till någon hjälp för din värdfamilj :) Vill inte verka creepy eller något haha. Letar just nu efter en ny familj och om de ändå ska börja leta snart kanske det skulle passa :) 
 
Hej Josefine! Du kan skriva till mig på min mail: [email protected], så kan vi prata mer där. Kram
 
Vilken kurs har du valt att läsa på collage och på vilket collage läser du kursen? 
 
Jag har tyvärr inte hunnit läsa någon kurs än.. Men tror jag kommer satsa på weekend kurserna! 
 
Behöver du städa hos din familj? 
 
Nej jag behöver inte städa hos min familj. Vi har städhjälp iprincip alla dagar i veckan och det ingår inte i mitt jobb. 
 
Hej! Finns det stort utbud av glutenfri mat i Kalifornien? Är själv glutenintolerant och ska åka som aupair dit snart så är lite orolig.. 
 
Hej! Jag tycker att utbudet är väldigt bra här vad det gäller gluten. Det finns det mesta, glutenfri pasta, glutenfri pizza, glutenfritt bröd mm. Själv har jag valt att undvika allt med gluten, så jag äter exempelvis ingen pasta, bröd eller bakelser med mjöl i osv. 
 
Har också fått en hel del frågor angående hur jag kan festa och gå ut på klubbar i San Francisco när jag är minderårig, men jag känner att det inte är så lämpligt att svara på här i bloggen. Men som svar på en annan fråga angående min ålder så är jag 19 år (snart 20) alltså född 1995. Om ni har några fler frågor eller undrar något mer, så är det bara att kommentera i bloggen eller att maila mig på [email protected]. Kram!
#1 / / Johanna:

Hej! Såg att du skulle läsa weekend course eventuellt, jag gjorde själv det för ngn månad sen och fick då reda på att de var endast giltiga fram till maj så nu kan man ej det längre om jag fattat det rätt.. Kram :-)