/ Daily /

Cravings & fakta

Jag har kanske inte varit så jätte personlig här på bloggen, mer än att ni självklart fått hänga med mig i min vardag och mitt liv sen jag flyttade till USA. Så därför tänkte jag dela med mig av lite craving efter mat osv och fakta dvs. vad som har ändrats sen jag kom till San francisco. 
 
- Mitt största craving jag hade när jag kom till USA var att få äta korv på IKEA haha! Hur sjukt låter inte det? Speciellt för dom som verkligen känner mig och vet att jag för det första inte ens gillar korv. Men så fick det bli iaf, jag Evelina och Elin åkte till IKEA i oktober tror jag det var och åt korv och det var det godaste jag ätit på länge. 
 
- Mina bröst har blivit större sen jag flyttade hit, vet inte om det har med att göra att det är mer fett och sånt i maten eller något. Klagar gör jag iallafall inte! 
 
- När vi var på Hawaii så åkte vi till Safeway en dag för att handla på oss lite lunch och snacks som vi kunde fylla våra kylskåp med på hotellrummen. Jag köpte med mig ett helt paket med mini-tomater, jag som verkligen avskydde tomater mer än allt annat hemma i Sverige. Är fortfarande inte ett stort fan av dom, men på något vis tyckte jag väl att det var smart att ha som snacks? haha. 
 
- Min värdmamma påpekar alltid att jag är mer som en "amerikan" än en "svensk" iaf när det kommer till maten. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det haha! Hon menar att jag inte äter lika konstigt som vissa andra som mosar avokado på mackan eller äter den där konstiga fisksåsen (kaviar alltså). 
 
- Drack aldrig te när jag bodde i Sverige, men nu helt plötsligt har jag blivit en te-narkoman. Allt jag dricker är te, minst tre gånger om dagen. Visste ni att tjejerna och jag har en gruppchatt som tom blev döpt till just "te drickar gänget". 
 
- Har blivit introducerad för sötningsmedlet "Agave" här och vet att det säkert inte är så pass bra som alla säger. Äter det iaf på det mesta, kaffe som fil & granola och pannkakor. 
 
- Jag uppskattar en regnig dag här så mycket mer än vad jag gjorde hemma. Inte så konstigt med tanke på att det är torka i Kaliforninen, medan det inte alls är så ovanligt att det regnar i Sverige. 
 
- Självklart så cravar man svenskt godis när man inte bor i Sverige, men något som slår det är Läkerol. Tänkte inte ens på det när jag åkte och trodde aldrig att det skulle bli en så stor last som jag känner nu.
 
- I Januari när jag låg sjuk i influensan så köpte min värdmamma hem kex. Det enda jag åt under den veckan var dom här kexen och efter det blev jag helt beroende. Nu när jag dock börjat försöka undvika gluten, så är jag helt besatt av deras glutenfria pretzels. 
 
- Jag har alltid velat ha en hund så länge jag kan minnas, men nu när jag lever med världens sötaste hund Tasha, så kan jag ibland bli så frustrerad och då påminner jag mig själv om att jag aldrig ska skaffa en hund. Just för att det kräver så mycket tid, jobb och uppmärksamhet. Samtidigt som hon ger så mycket kärlek och trots allt så älskar jag ju den där lilla hunden. 
#1 / / Anonym:

Hej! Finns det stort utbud av glutenfri mat i Kalifornien?
Är själv glutenintolerant och ska åka som aupair dit snart så är lite orolig.