/ Writing /

Mitt år 2014

2014 Ett bra år på många sett & gud så många stora nya steg jag tagit detta år. Resor I början av året var jag i Singapore, Malaysia och Thailand tillsammans med min familj, vilket var en så efterlängtad semester mitt under allt slask väder & dystra Februari Sverige. På våren åkte jag också på en weekend till Italien, Rom för att fira min fina mamma, som fyllde hela 50 år! Under sommaren hann jag också med en sväng över till Danmark. 
 
Juni Den första stora förändringen som skulle ändra min vardag helt, studenten! Åh så lycklig dag, men samtidigt så mycket sorg. Fast än jag mer än allt annat längtat till denna dag, så var jag förkrossad av tanken att mina gymnasieår är över. Inget mer caféteria häng med favvo tjejerna och inga slappa dagar med vår lärare Dag. Dagarna gick och jag hann med Summerburst i Stockholm med Amelia, Isabelle & Linnea. Sedan var det dags för min 19-års dag, ingen speciellt men ett år äldre och klokare? haha. Det var också nu jag sökte att bli AuPair, utan att tänka mer på det, för i mina tankar var det bara en möjlighet och en väg till. Sommaren gick, var nere i Skåne & Småland med familjen, Hemma för fest & hemmakvällar, båtturer och baddagar. I Augusti så hade jag en familj som väntade på mig i San Francisco & ett datum då jag skulle lämna Sverige. Spänd och sjukt nervös började jag förbereda mig psykiskt och praktiskt med allt som skulle ordnas & fixas. 22 September var här, dagen jag skulle lämna alla vänner och familj i mitt älskade Stockholm, för ett år i San Francisco.
 
Åkte till New York en vecka och gick på kurs, samtidigt som jag lärde känna så himla fina personer! Ännu ett hejdå och en sorg att lämna för att hoppa på nästa plan till mitt nya hem. Hann inte riktigt landa innan nästa stora grej hände, bilolyckan, som fick allt att vändas upp och ner. Sängliggande med smärtstillande, så kom min pappa och hälsade på, vilket gjorde att vi fick en minisemester tillsammans här. Flyttade in till min Areadirector i två veckor och gick i rematch. Med inställningen på att åka hem till Stockholm, så kom en ny vändning och jag hittade min familj sista dagen på rematchen. Efter det gick allting väldigt fort & jag hade helt plötsligt flyttat in till en ny familj.
 
Nu har jag vart i USA i 4 månader och lärt känna så mycket bra människor. Har mina 3 pärlor till vänner här, som jag gör allt med & som gör mina dagar. En till familj i San Francisco & ytteligare 8 månader kvar av det nya året att spendera tillsammans med dom. 2014 har helt säkert vart ett händelserikt år och förändrat både mig och min vardag på många sätt! Nu hoppas jag på att 2015 ska komma med lika mycket framgångar.